Új céget alapított a magántőkealap, amely Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter testvérének köreihez köthető
Nagy Szilárd korábban a százmilliós állami megrendelésekből működő ügyvédi irodája miatt került be a hírekbe.
Nagy Szilárd korábban a százmilliós állami megrendelésekből működő ügyvédi irodája miatt került be a hírekbe.
A kormány által a közelmúltban bevezetett megszorítások elegendőek lehetnek a 4,5 százalékos GDP-arányos hiánycél eléréséhez – ha minden jól megy. Az uniós túlzottdeficit-eljárás várhatóan július végén indul, de inkább a hitelminősítők miatt lesz muszáj a kormánynak szerkezeti reformokat végrehajtania.
Egyelőre minden marad úgy Ferihegyen, ahogy volt, a nagyobb beruházásokon üzemeltető még gondolkodik, ahogy az állam is a gyorsforgalmi úton és a vasúti kapcsolaton. Az, hogy az állam immár tulajdonosa az üzemeltető cégnek, a vételáron túl folyamatos költséget is jelent, cserébe annak örülhet a kormány, hogy az új menedzsment nem csapja rá a kagylót Nagy Mártonékra, ha odatelefonálnak.
Az e-autók piacának támogatására 11 pontos, 100 milliárd eurós javaslatcsomagot tett közzé a kormány, amelynek nagy része azt szolgálná, hogy a Magyarországon megtelepedő ázsiai gyártók jól járjanak.
A légitársaságok 2022-ben bevezetett különadója minden budapesti repjegy árát 2700–12 700 forinttal dobja meg. Most, hogy a kormány berken belül került a Budapest Airportban, kiemelt cél lett az utasszám növelése, érthető, hogy ezt a különadót elengedik. Általánosságban a különadók kivezetését a kormány vállalta az EU felé, jövőre a gyógyszergyártók és a telekomszektor plusz sarcáról is lemondanak. Maradnak viszont a nagy pénzt hozó különadók (bankok, kiskereskedelem, energiaszektor), pedig ezeket is ki kellene vezetni.
Nem magasabbak az üzemanyagárak a régió átlagánál, az iparág pedig nem is tett erre vonatkozó biankó ígéretet a kormánynak – mondta a Népszavának Ratatics Péter, a Magyar Ásványolaj Szövetség elnöke.
A bankok különadója viszont marad, mert a miniszter szerint az ő nyereségük ezt elbírja.
Nagy Márton a 11 pontos javaslatcsomag mellett közös uniós elektromobilitás-törvény megalkotását is szorgalmazza.
Vasárnap este helyett kedden hajnalban ért haza 150 magyar turista Bulgáriából.
Az új üzemeltető, kisebbségi tulajdonos francia Vinci első körben a 2-es terminált akarja bővíteni – hangzott el Ferihegyen tartott sajtótájékoztatón. A 3-as terminál 2032-re valósulhat meg. Addigra újítaná fel az állam a gyorsforgalmi utat és oldaná meg a vasúti kapcsolatot, egyelőre csak gondolkozás zajlik.
A nemzetgazdasági miniszter azt szeretné, hogy olcsóbban árulják a benzinkutakon, az ágazat szereplői pedig azt, hogy a régiós átlagot ne úgy számolják, ahogy eddig.
Akciótervet és megoldási javaslatokat vár tőle a légi közlekedési káosszal kapcsolatban a nemzetgazdasági miniszter.
A nemzetgazdasági miniszter maga hozott rendeletet arról, hogy a honvédelmi miniszter helyett ő gyakorolja az állami cég tulajdonosi jogait.
BUD:carezone fantázianévvel az utasvárón belüli utasváró pontokat létesít a ferihegyi reptér, ahol azok az utasok várakozhatnak, akiknek késik vagy törölték a járatát.
A nemzetgazdasági miniszter a szőnyeg szélére állítja a légi irányításért felelős HungaroControl vezetőjét, és „intézkedési tervet” kér tőle. A HungaroContol a honvédelmi tárca alá tartozik, vagyis Nagy Márton Szalay-Bobrovniczky Kristóf felségterületén kezdett hadműveletekbe.
Szerdán tárgyalja a kormány ezt a kérdést.
A gazdasági miniszter azt mondja, versenyképességet segítő akciótervet indít a kormány a kisvállalkozásoknak szeptemberben.
A nemzetgazdasági miniszter szerint vendégmunkás csak arra a területre jön, amelyre nem jut magyar munkavállaló.
Kiderült, kik kerülhetnek az újonnan megvásárolt Budapest Airport Zrt. igazgatóságának és felügyelőbizottságának tagjai közé. Parragh László és Guller Zoltán is bekerül az igazgatóságba, rájuk bízták a magyar adófizetők egyik legnagyobb befektetését.
A két hegymászó nem támaszkodik külső segítségre, magashegyi teherhordókra és oxigénre sem.