#Nagy Márton

És akkor akkut alig gyártó akkugyár-nagyhatalom lettünk
 

És akkor akkut alig gyártó akkugyár-nagyhatalom lettünk

Esik az ipari termelés, azon belül is legdurvábban az akkumulátorgyártás, melyre a kormány az ország jövőjét tette fel. Nagy Márton vagy kap boltfigyelő hivatalt vagy nem. Lepaktált az RTL a 4iG-vel, késtek a fizetések a Dunaferrnél, de vannak ott ennél komolyabb bajok is. Olyan extrém júliuson vagyunk túl, hogy Romániában már szárad ki a Duna. Jellinek Dániel spanyol plázát vett, szétkapják a Hungaroringet, veszélyben az Airbnb-biznisz jövője Terézvárosban. Ez a hvg.hu heti gazdasági összefoglalója.

hvg.hu hvg.hu







Csikorog a gazdaság, recseg a költségvetés, de Orbán még tűri Nagy Márton kudarcát
 

Csikorog a gazdaság, recseg a költségvetés, de Orbán még tűri Nagy Márton kudarcát

A magyar gazdaság tavaly sem pörgött fel, és idén sem, sőt a második negyedévben lassult. Éves átlagban nemhogy 4, de 2 százalékos növekedés se nagyon lesz. Amit Nagy Márton a gazdaságpolitikájából meg tudott valósítani, az kudarc, amit nem tudott, arra pénz híján nem is lesz lehetősége. 2026-ban választások lesznek, addigra eredményeket kellene felmutatni – kérdés, a miniszterelnök kitart-e Nagy mellett, vagy megragadja az alkalmat, és tavasszal visszapaterolja a jegybankba, Matolcsy György megüresedő székébe.






Budapest Airport: ezermilliárdért jogot vettünk Nagy Mártonnak, hogy pelenkát rendeljen
 

Budapest Airport: ezermilliárdért jogot vettünk Nagy Mártonnak, hogy pelenkát rendeljen

Egyelőre minden marad úgy Ferihegyen, ahogy volt, a nagyobb beruházásokon üzemeltető még gondolkodik, ahogy az állam is a gyorsforgalmi úton és a vasúti kapcsolaton. Az, hogy az állam immár tulajdonosa az üzemeltető cégnek, a vételáron túl folyamatos költséget is jelent, cserébe annak örülhet a kormány, hogy az új menedzsment nem csapja rá a kagylót Nagy Mártonékra, ha odatelefonálnak.



Nagy Márton hallgatott az őt leidiótázó Ryanair-vezérre, vagy más miatt nyúlt hozzá a kormány a különadókhoz?
 

Nagy Márton hallgatott az őt leidiótázó Ryanair-vezérre, vagy más miatt nyúlt hozzá a kormány a különadókhoz?

A légitársaságok 2022-ben bevezetett különadója minden budapesti repjegy árát 2700–12 700 forinttal dobja meg. Most, hogy a kormány berken belül került a Budapest Airportban, kiemelt cél lett az utasszám növelése, érthető, hogy ezt a különadót elengedik. Általánosságban a különadók kivezetését a kormány vállalta az EU felé, jövőre a gyógyszergyártók és a telekomszektor plusz sarcáról is lemondanak. Maradnak viszont a nagy pénzt hozó különadók (bankok, kiskereskedelem, energiaszektor), pedig ezeket is ki kellene vezetni.